söndag 16 januari 2011

Gammalt och nytt


Den här klänningen tror jag kan bli riktigt fin med ...
 den här koftan nu till våren och sommaren. Så den är tingad.
 Min älsklings jeansjacka ska få nya kompisar...
 av en kjol och...
 en liten söt blus.
Det kommer så mycket fint men tyvärr så får mina fina sällan komma utanför garderoben. Dessa är mer "vanliga" plagg som kan bäras både på jobbmöten och till kalas. Party plaggen är ju en egen kategori hos mig. Det är inte så ofta Odd Molly får hänga med på krogen, fast å andra sidan är jag inte ute på krogen så ofta :-)
Men min OddMolly "skulle vilja ha lista" är jätte låååång!
Kram!

5 kommentarer:

MollyB sa...

Visst är det kul att leka med kombos nytt och gammalt. Man kan ju inte sluta använda alla sina "gamla" kläder bara för att det kommer nytt!!! Jag tänker så jätte mycket på det med våren att det ska funka med min existerande mollyrob. Sen är det ju lite magkänsla och vissa plagg man bara SKA ha!! Jag är oxå en vardagstjej!!!
Kram

Josanne sa...

Jag tror de där kombosarna blir superbra båda två.
Jag ska också ge mig på att försöka matcha så här, gammalt med nytt, för annars är ju risken att man bara har en massa plagg som inte passar ihop med något annat.
Tips: använd finklänningar med t.ex jeansjacka eller kofta så funkar de ofta även till vardags. Även om jag inte är bäst på det så försöker jag göra så själv. KRAM!

Carinale sa...

Så mycket man vill ha, betydligt mer än vad plånboken tillåter,,,

Å tyvärr har jag inte mycket att komma med på mitt CV, är självlärd inom det mesta - vilket står sig rätt slätt idag när man ska konkurrera med mängder med människor som har utbildningar i massor,,,,

Nena sa...

Kul att kombinera gammalt och nytt så där. Jag bara bokar på utan att tänka på vad det ska användas till! Knasigt!
Kram

Unknown sa...

Kjolen är jag lite nyfiken på, ser jättefin ut. Fin samling du har fått ihop:) Kram