söndag 8 augusti 2010

Höstens NO NO

Nu väntar jag på att den lokala Odd Molly butiken ska få in mer av höstens och vinterns plagg. För jag är så nyfiken på hur handskarna ser ur IRL. På bilden är dom så fina och jag är svag för skinn handskar.


Kappan ser ut som ett litet mästerverk, undrar hur den känns på riktigt.
Kolla in ryggen! Så fin.


Kanske är det dags att en 327:a ska få flytta in till mig. Har ju sett hur väl den klär er där ute.

Sedan tänkte jag bjuda er på en riktig mardröms bild... En klänning som jag bara tänkte köpa med en gång fast jag ville göra det i "stan". Just för att se hur storleken är och sedan vilken färg jag skulle välja... Okej, är ni med?


Iiiiiiihhhh, den sitter som jag vet inte vad på mig! Tappade lusten direkt fast jag fattar väl att den kanske skulle suttit finare om jag gått upp till en 3:a. Men jag tror inte det... På min smock blus (T88?) har jag storlek 1. Jag fattar inte riktigt Odd Molly storlekarna faktiskt. Så den fick inte följa med hem till mig... :-(


Tjingeling



11 kommentarer:

Unknown sa...

Men jisses vad knasigt den sitter! Alltså enligt vad jag vet så har vi kvinnor inte korsetter på oss längre.. Så vad tänkte dom här?? Kram

Mollymera sa...

Fniss, den där klänningen, ja. Jag ville prova den fast jag visste att den var liten, tror att jag hade 30 cm glipa för den gick verkilgen inte att stänga. Jag har 4a på min T88 smock, mycket märkligt. Märkte att knapparna var dåligt isydda på den :(
En 6a skulle nog passa på mig!!
kram

Lillis goes Odd sa...

Hahhhaaa, jag har gett den kvinnliga varianten på Michellin gubben ett ansikte!

Unknown sa...

Såg lika jävlig ut på mig kan jag avslöja! Till och med värre tror jag. Hade inte en suck att få igen en 4:a. Kram!

Anne sa...

Hi hi hi tack snälla för att du bjuder på den här - stor kram för det. Jag tänker aldrig i livet prova - mina bröst kommer att bli gigantiska. Någon (Bambi?)skrev att hon såg ut som en ilsken prästfru i en Ingemar Bergmanfilm och jag tllägger sipp lärarinna på 20-talet.

Ingrid sa...

Oj på klänningen!! Jag som suktar efter en i almost black...jag vill ju gärna prova innan men har inte tillgång till butik.

~Livet i byn

Pingla sa...

Kan lova att du är 100ggr snyggare i den än vad jag var.

Frösötös - Det var jag som kände mig som prästfrun. Eller bumbibjörnarna eftersom magen stack ut som en stor ring i mitten.

Tack för modigt foto.

Pingla

Malenami sa...

Man var liksom tvungen att hålla in magen och lägga ett brett bälte så inte korvarna syns.. hehe!:)
Kappan är alldeles underbar!!

Kram!!

Lillis goes Odd sa...

Hahhaaa Malenami, tror inte att det hjälper med skärp över mina korvar. då bullar de bara ut ovanför och under skärpet ;)

Josanne sa...

Tufft att du vågar bjuda på den bilden, all kred åt dig för det!!!
Jag har inte provat den själv men har hört flera stycken beskriva den på exakt samma sätt. Ibland (rätt ofta) kan man inte låta bli att undra över OM´s skumma plagg och storlekar.
Kram!

Anonym sa...

hvorfor ikke:)