lördag 21 augusti 2010

Bondmoran på bondvischan

Surströmmingstider :-)
Äntligen! Fast den här burken har mognat ett år i kylen och jag kan berätta att dom smakade sååå gott! Äter ni surströmming?
När jag träffa de min man för 17 år sedan hade jag aldrig mer än sett burken i affären. Men med åren vande jag mig vid smaken och kan till och med komma på mig med att längta efter det. Var tvungen att ta med min minsting då han är som "lyckligast". Det är bara bäst då han får åka med pappa i traktorn. Han sitter som ett ljus på passagerar platsen och ledsnar inte i första taget på att åka med.
Och som den underbara fru jag är ;-) kommer jag med lunch och fika till min älskling. I John Deere T-shirt, Blueskirt Odd Molly och Hunter stövlar.








3 kommentarer:

Tarleena sa...

Haha, va snygg du är... passar så bra ihop med John Deere :) Jag brukar också gå i mollysar här i vår bondgård. Fast ingen annan än min make känner till märken här. Jag skulle bara bära en T-shirt med text Valtra!

Josanne sa...

Skåningar och surströmming är en ganska ovanlig kombination men jag har faktiskt provat. En gång. Och aldrig mer :o)
Helt Underbar bild med minstingen och traktorn, den måste du skicka in till någon lämplig fototävling!
Kram superfina du!

Sofia sa...

Hos mig är det också John Deere som gäller har dock ingen tröja att matcha min blues skirt med! Kul att se att jag inte är ensam bondmora med mollybegär!