torsdag 23 september 2010

Andra klicket...

Mitt andra klick bara tokdrömde jag om att ha. Tycker att den är en liten dröm som faktiskt är användbar till annat än fest också.
Sexton strap dress, svart :-)
Tok snygg modell men fina broderier, volanger och silvriga paljetter. Kan tänka mig den med filtkoftan, jeansleggings och grova boots likaväl som mönstrade strumpbyxor och högklackat. Kanske en skinnjacka till.


Överdelen är genomskinlig spets! Inte så värst praktiskt. Axelbanden är i mjukt resår...
... Och på ryggen bildar tyget en... puckel!
Den här klänningen som är så himla snygg får åka tillbaka :-(

Men först kanske jag ska ta ett snack med grannen som är duktig på att sy, hon kan ju ha en lösning på mina problem för den är som sagt var snygg (tycker jag)
Kram!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Men vad knasigt! Spetsen är klassexempel på Odd Mollys Odditeter ;) Men puckeln på ryggen var väll lite väll odd tycker jag. Hoppas hon har en lösning. KRam!

Jeanette sa...

Hoppas grannen kan lösa det för nej, det var ju inte snyggt även om man höst/vinter tid har något över.
Kram

Mollie sa...

Hej den är fin på dig. Jag har ingen "puckel". Måste vara fel på den. Tycker du ska byta eller prova en ny. Kram

Lingonberrie sa...

Åh, vad störigt med puckeln, men är den inte lite stor då?
Hoppas att det löser sig.
Kram

Pååterseende sa...

Den är ju sååå in i nordens snygg tycker jag!!!
Men så dumt med den dära puckeln på ryggen!
Undrar varför det blev så?
Går det att lösa så hade jag behållt!
Kanske är fel strl?
Hoppas det löser sig för framifrån är den jättefin på dig:-)
Kram

Unknown sa...

Vad tråkigt! Jag har samma problem ibland och får en rule på ryggen. Vette fanken varför! Klänningen är ju skitsnygg framifrån på dig:) Kram

Ingrid sa...

Vet du, min kanske också är så där. Jag har då inte kollat...shit också måste rusa i väg och kika på en gång. Dock kommer jag alltid bära en kofta över så egentligen spelar det (kanske) ingen roll!

~Ingrid