onsdag 22 september 2010

Det kom ett paket...

...Ett fint råååsa paket med rosor på.
Det är så spännande att pilla upp påsen fast man vet vad man beställt. Förväntningen på om det är som man hoppas. Modellen, materialet, färgen och storleken!





Första klicket ut....

Overcast coat, Almost black, storlek 1.
Som jag nämnt tidigare är jag begåvad med lååånga armar (någonstans ska väl min korta längd, 157 cm, kompenseras,) tyvärr kan just ärmarna kännas lite korta och så upplevde jag det med den här jackan. Undrar just hur mycket det skiljer på en etta och en tvåa i storlek. Någon som vet?

Tror att jag skickar tillbaks jackan och testar en 2:a istället. Kan ju vara skönt att få plats med en LK under om det blir riktigt kallt.
(Blunda för dubellhakan tack)

Klick två kommer snart ;-)
Kram!

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Det ska ju kännas bra, och det är viktigt att man känner det redan från början. Sedan får plagget vara hur snyggt det vill.

Hoppas tvåan sitter som ett smäck på dina armar.

~Ingrid

Johanssonskan sa...

Åh... UNDERBART ! En människa som är kortare än jag *hoppar av glädje* Jag är 1.64 ... ja om jag inte krympt nu med åldern ;-) men jag känner att jag liksom ALLTID är kortast, var jag än befinner mej.. Så nu när platå modet är på ingång igen, jublar jag ;-)
Grattis till Köp nr :-)
♥Åsa

Pååterseende sa...

Äsch, nu strulat blogger igen och har försökt att kommentera flera gånger så nu kopierar säkerhetsbackup och testar igen:-D
Vet en tjej som fick gå upp en strl för armarna..
Hoppas tvåan känns bättre, kram

Lillis goes Odd sa...

Ingrid, det jag är rädd för med en tvåa är att den blir stor och otymplig och att jag kommer att ångra att jag bytte storlek. Ilands problem kanske...

Åsa, jag som trodde att jag hade en likalång/kort kompis i dig och så skiljer det gigantiska 7 cm!!! Jag får ta med dom högsta klackarna om vi ska träffas någon gång (om jag så ska behöva kryckor för att kunna ta mig fram) :-)

Lillis goes Odd sa...

Oj, Mia. Din kommentar syntes inte förrän nu.
Vet du om hon upplevde jackan väldigt stor i 2?

Solid sa...

Hej!

Här är en nästan lika lång, 159cm
Kram från Eva

Lillis goes Odd sa...

*skrattar* Kul Eva, det är så mycket lättare att ta till sig olika modeller på kläder när man vet att bäraren är lika lång.
Kram